V letošním školním roce pokračuje projekt KIVA k prevenci a řešení šikany. Ve třídách budou opět probíhat 2x měsíčně lekce, jejichž cílem je: ● Pochopení toho, jakou roli při šikaně hraje kolektiv. ● Posílení empatie vůči šikanovaným žákům. ● Osvojení...
Jsme hrdým partnerem KiVa! Tuto informaci již od nás máme, na sklonku školního roku jsme s vaším informovaným souhlasem prošli vstupním online testem, který nám slouží pro monitorování pokroku. Více se dozvíte na třídních schůzkách od třídních učitelů...
Základní škola Josefa Kajetána Tyla a Mateřská škola Písek zorganizovala v úterý 17. října odpoledne další přednášku z cyklu pedagogických akademií na téma Školní problematika a pedopsychiatrie aneb Co lze a co nelze řešit v ordinaci dětského psychiatra. Přivítali jsme píseckého dětského...
Vážení rodiče i další zájemci z řad široké veřejnosti, s rozvojem psychologické diagnostiky a trendem integrace postižených žáků do běžných škol se Vaše děti stále častěji setkávají se spolužáky s různým typem a stupněm poruchy autistického spektra (autismus, atypický autismus, Aspergerův syndrom...
Česká školní inspekce v příloze zveřejňuje tematickou zprávu, která je souhrnným výstupem inspekční činnosti zaměřené na problematiku prevence a řešení šikany a dalších projevů rizikového chování v mateřských, základních a středních školách. Tematickou zprávu si můžete přečíst v prohlížeči flipviewer zde. My...
Je přirozenou a zdravou součástí lidské osobnosti, bez níž by si naši předkové nedokázali zajistit obživu ani ochránit svá území proti nepřátelským kmenům. Je projevem naší životní síly, vitality, aktivity. Je-li kultivována a nasměrována správným směrem, může být velmi užitečná....
Víš, jak odmítnout, když ti někdo nabídne alkohol, cigaretu, drogu? Nebo tě přesvědčuje k něčemu, co bys sám od sebe neudělal? Víš, jak odmítnout, aby se druhý, třeba i kamarád, neurazil? Nebo dokonce tak, abys mu pomohl? K prvním kontaktům...
Někteří žáci a studenti potřebují na přípravu do školy 2 hodiny, zatímco jejich spolužákům stačí k osvojení stejného množství učiva jen polovina této doby. Jak je to možné? Nejspíš vědí, jak na to. Jak tedy máme při učení postupovat, abychom...