Karanténa v KMŠ – distanční výuka


Dobrý den, milí rodiče, srdečně Vás zdravím z prázdné školky. Děkuji všem za zprávy o dětech, které posíláte, zatím máme všechny další testy negativní. Doufám tedy, že  bude vše bez komplikací a po karanténě se zde opět sejdeme všichni a ve zdraví.

 

Posílám Vám několik nabídek  podzimních činností pro Vaše děti.

Jistě máte sami spoustu nápadů, jak smysluplně trávit čas s dětmi doma a jak rozvíjet znalosti a dovednosti dětí.  Není třeba vymýšlet nic složitého. Stačí zapojit děti do všech běžných činností.  Spolu si doma povídejte, vařte, uklízejte, hrajte hry,  malujte, cvičte, čtěte knihy.

Nebojte se  dát dětem zodpovědnost a pustit je i do složitější činnosti. S vaší pomocí mohou vařit  zeleninovu polévku, dělat salát, upéct štrúdl, starat se o květiny, „napsat“ malovaný dopis babičce….. vymyslíte toho jistě spoustu. Věřte, že společnou činností nejen rozvíjíte znalosti a dovednosti dětí, ale také zásadně posilujete vaše vzájemné vztahy.

 

Pokud Vám dělá trochu problém řád a režim dne, zkuste si stanovit několik denních pevných bodů- například: Po snídani se  společně uklízí, pak  malujeme, čteme, tvoříme, hrajeme. Po společné přípravě oběda a odpočinku s knihou třeba spolu cvičíme, modelujeme, hrajeme hry. A podobně, věřím, že Vám celý týden ani  nebude stačit na všechny činnosti.

 

Podzim je úžasný čas například na tvoření z přírodnin. Stačí Vám listy, kaštany, žaludy, ořechy ( nebo třeba jen  nakreslené na tvrdém papíru a vystřižené, pokud   nemáte žádné zrovna po ruce) k rozvoji mnoha důležitých oblastí- několik příkladů:

– vyprávějte si o příběhy a pohádky o kaštánku, oříšku,  kde se vzal, jak spadl ze stromu, nechte rozvinout fantazii dítěte, střídejte se v pokračování příběhu, vymýšlejte legrační postavy do příběhu

– použijte k přírodninám  šátky, látky, plyšáky- zahrajte si divadlo

– počítejte plody a listy, řaďte od největších k nejmenším, třiďte podle tvarů, druhů, barev

– povídejte si o stromech,  jejich růstu, druzích stromů, plodech, o lese, houbách, použijte encyklopedie a naučné knihy

– zkoumejte, na jaké písmeno začíná  a končí názvy stromů, vytleskejte si názvy plodů, zkoušejte,  kolik má které slovo slabik

– vytvořte si opičí dráhu ze židlí, křesel a pod., na určitá místa položte plody a listy, stanovte, kde se co dělá- třeba u kaštanů se dělá tolik dřepů, kolik je tam kaštanů atd., u žlutých listů se tolikrát vyskočí, oříšky můžete házet na cíl do košíčku

– vytvořte obrázky z listů- zkuste „frotáž“ – list dejte pod tenčí papír a přejíždějte po něm voskovkou, můžete také obtiskovat listy a pak fixou dokreslit obrázky podle nápadů dětí, nebo listy vylisovat a pak z nich skládat  a lepit na papír  různá zvířátka

– můžete tvořit panáčky a skřítky z kaštanů, žaludů, listů

– zkuste si hrát na kouzelného malíře podzimu- zapouštějte barvy do vody,  foukejte do kapek barvy brčkem, obtiskujte  různé materiály  ( kuchyňské houbičky, kartáček….)

 

Pokud byste chtěli ještě nějakou motivaci, koukněte např. sem:

https://www.predskolaci.cz/category/podzim/ovoce-a-zelenina-podzim

https://www.predskolaci.cz/category/podzim/barevne-listi

https://www.predskolaci.cz/category/podzim/sklizen-plodu-podzimu

https://www.predskolaci.cz/category/podzim/v-lese

https://www.predskolaci.cz/category/basnicky-rikanky/podzimni-basnicky

http://www.sikovny-cvrcek.cz/pracovni-listy-predskolaci

 

 

 

Pokud budete chtít,  můžete po karanténě nějaké výtvory dětí  donést do školky.

Nebo je vyfoťte a pošlete na můj mail: lenka.kucerova@zstylova.cz, případně i na WhatsApp na moje číslo 728 685 007.

Těším se na vaše reakce.

 

Přeji Vám, ať se Vám povede toto nucené zastavení doma využít k  prospěchu Vás i Vašich dětí a ať si doma užíváte krásné společné dny-

 

Lenka